Cei trei ani și ceva de pandemie au schimbat multe, inclusiv modul în care ne raportăm la carieră, însă programele de wellbeing corporatist ar putea fi cheia succesului, atât pentru angajatori, cât și pentru noi, angajații.
Sunt multe motive pentru scăderea productivității la locul de muncă, dar angajatorii din toată lumea, și recent și din România, au înțeles că aceasta poate fi stimulată și altfel decât prin pachetul salarial. Tot mai multe companii apelează la ceea ce se numește „corporate wellbeing”, solicitând programe pentru angajați, iar după pandemie, numărul solicitărilor a crescut considerabil, arată un studiu local, efectuat de wellbeing.ro, companie cu un portofoliu de peste 100 de workshop-uri pe diferite teme – de la actorie, iluzionism, gastronomie, arte plastice și până la dezvoltare personală sau modă), care a înregistrat în 2002 un număr de 6000 de angajați (din domenii precum Pharma, Banking, Retail, IT & Gaming, HoReCa, respectiv Automotive) participanți la aproape 150 de programe.
Multă vreme, companiile s-au rezumat doar la team building-uri sau au oferit angajaților abonamente în centre de fitness, dar e nevoie de ceva mai mult pentru a putea produce efecte în materie de productivitate la locul de muncă. Cu o experiență solidă în marketing, comunicare și vânzări, atât în companii de tip antreprenorial, cât și în companii multinaționale și ONG-uri, Alecsandra Ioniță și-a concentrat activitatea din ultimii 15 ani pe consultanță specializată în wellbeing. Astfel, în anul 2010, a înființat divizia Wellbeing.ro a SmartExperience, prima companie care adoptă o abordare integrată a programelor de wellbeing, îmbinând metode clasice de training cu angrenarea cursanților în activitățile desfășurate prin cele mai interactive moduri. La ora actuală, este singura companie din peisajul de business românesc care pune la dispoziția angajatorilor o gamă completă de servicii de acest gen.
În funcție de specificul lor, activitățile pentru angajați sunt organizate fie la sediile companiilor, fi în spații corespunzătoare desfășurării acestora, variind de la ateliere de 2 ore la sediul companiei, până la activități de tipul „retreat”, care durează chiar și o săptămână întreagă. Pe durata pandemiei, multe dintre aceste ateliere s-au mutat online, dar după ridicarea restricțiilor, angajații au revenit în număr și mai mare, iar tendința ascendentă pare să se mențină.
Iar rezultatele nu întârzie să apară, arată studiul Wellbeing: mai bine de 80% dintre angajații din România „se simt mai productivi și motivați să performeze în perioadele în care participă activ la activități de wellbeing, iar 9 din 10 angajați declară că dacă și-ar schimba locul de muncă, ar fi interesați ca la noul job să poată beneficia de programe de tipul wellbeing.”
După sport și nutriție, cele mai accesate programe sunt cele dedicate echilibrului mental, hobby-urilor și lucrului în echipă. „Majoritatea companiilor aleg activități de wellbeing planificate pe arii precum sănătate fizică, sănătate mentală, dezvoltare personală, hobby-uri și pasiuni. Acestea au cel mai mare impact asupra echipelor, răspunzând tuturor nevoilor angajaților și dovedind rezultate pe termen lung. În 2022 s-a reușit reconturarea valorilor mediului de lucru, iar majoritatea companiilor doresc să ducă mai departe programele, păstrând baza construită până acum.”, afirmă Alecsandra Ioniță.
76% dintre angajați consideră că este important pentru sănătatea echipei ca în compania lor să se desfășoare un program de acest gen, iar specialiștii estimează că în anul 2023 se va păstra tendința organizării de astfel de programe dezvoltate pe mai mulți piloni. De asemenea, potrivit evaluărilor realizate împreună cu departamentele de resurse umane ale companiilor beneficiare, cele mai accesate programe din anul 2023 vor avea la bază teme precum managementul stresului, mindfulness și meditație, stil de viață sănătos, sustenabilitate la locul de muncă și acasă, managementul resurselor și educație financiară.
Foto: 123RF
1 comentariu
[…] post Tendințe pe piața muncii: programe de wellbeing oferite de angajatori appeared first on Casa și […]